Două familii creștine din sudul Californiei au intentat un proces împotriva districtului școlar Encinitas, din cauza unei inițiative de a introduce ideologia de gen în școlile primare. În cadrul programului „Kinderbuddy”, elevii de clasa a cincea erau obligați să le vorbească colegilor mai mici, cu vârste între 5 și 6 ani, despre identitate de gen și orientare sexuală, fără consimțământul părinților.
Programul „Kinderbuddy” și controversa generată
Scopul programului „Kinderbuddy” din școala La Costa Heights era declarat a fi creșterea legăturilor de prietenie și mentorat între elevii mai mari și cei din clasele pregătitoare. Totuși, părinții au contestat modul în care programa abordează subiectele de identitate de gen, folosind cărți și materiale video precum „Umbra mea este roz”, scrisă de Scott Stuart, care explorează identitatea de gen a unui băiat ce se identifică cu aspecte asociate fetelor.
Poziția părinților și argumentele din plângere
Părinții, care sunt creștini practicanți, au declarat că acest tip de educație contravine principiilor religioase ale familiilor lor. „Considerând copiii ca fiind daruri divine, părinții reclamanti simt că este datoria lor să-i crească conform convingerilor religioase exprimate în Scripturi. Promovarea unor ideologii opuse în școli subminează autoritatea părintească și interferează cu responsabilitatea lor de bază ca părinți”, se menționează în plângerea acestora.
Deși părinții reușiseră să excludă copiii de la orele de identitate de gen și orientare sexuală, au fost nemulțumiți de includerea aceleași tematici în programul de mentorat. La solicitarea clarificărilor asupra principiilor educației sexuale, autoritățile statului au afirmat că vor continua să implementeze aceste abordări fără informarea prealabilă a părinților.
Reacția Consiliului Familiei din California
Greg Burt, vicepreședinte al Consiliului pentru Afaceri Familiale din California, a condamnat decizia școlii. „Este șocant și alarmant ca o școală să ceară unui copil să predea un subiect delicat precum ideologia de gen unor elevi din clasele mici, mai ales când acest subiect contrazice credințele și valorile familiale ale copilului însuși”, a declarat acesta.
Această acțiune juridică reflectă îngrijorările părinților față de modul în care sunt abordate educația sexuală și ideologia de gen în școli, fără acordul lor și în ciuda valorilor religioase și culturale ale acestora.